contabilidad-electronica-obligatoria

Des del 15 de gener de 2015 és obligatori utilitzar la factura electrònica a l’administració pública: estatal, autonòmica, local (ajuntaments, diputacions…), organismes autònoms, universitats públiques, entitats de dret públic, òrgans constitucionals i mútues d’accidents de treball i malalties professionals de la Seguretat Social.

L’administració pública pertinent pot indicar, de forma reglamentària, l’exempció de factures d’import inferior a 5.000 €.

Per a tal efecte, es crearà un punt general d’entrada de factures electròniques per a cadascuna de les administracions i, els proveïdors efectuaran els tràmits de facturació a través del format FACTURAE 3.2.1.

 

En el sector privat, les empreses amb més de 100 treballadors o bé amb un volum anual d’operacions superior a 6.010.121 € també estaran obligades a utilitzar la factura electrònica. I, així mateix, caldrà emprar-lo amb empreses que ho hagin sol·licitat de forma expressa.

 

contabilidad-electronica-obligatoria

 

Obligacions de l’emissor de la factura electrònica:

  • Crear-la amb els requisits mínims de factura.
  • Assegurar la llegibilitat del format original.
  • Garantir l’acccés a les factures (visualitzar-les,buscar-les, copiar-les, imprimir-les…).
  • Conservar les dades de la factura. Amb la base de dades n’hi ha prou.
  • Comptabilitzar la factura.
  • Garantir l’autenticitat, integritat i llegibilitat de les factures mitjançant els controls de gestió habituals que permetin la creació d’una pista d’auditoria fiable que estableixi la necessària connexió entre la factura i el lliurament de béns o prestació de serveis.

La garantia i la integritat de les dades es pot fer a través de:

  1. Signatura electrònica avançada o un certificat reconegut.
  2. Sistema d’intercanvi electrònic de dades (EDI) que prevegi aquests procediments.
  3. Mitjançant mitjans comunicats prèviament a l’AEAT i validats.

 

Obligacions del receptor de la factura electrònica:

  • Recepció segura (comprovar els requisits i la seguretat de la signatura electrònica).
  • Conservar la factura –o delegar-ho- en el seu format original.
  • Assegurar-se de la llegibilitat del document.
  • Garantir l’accés a la factura (visualitzar-les,buscar-les, copiar-les, imprimir-les…).

 

Format de la factura: se’n permeten de diferents (XML, PDF, HTML, DOC, XLS, JPEG, GIF, TXT…).

Hi ha l’obligació de conservar les factures electròniques, de la mateixa manera que les de paper: amb igual termini (Llei 58/2003, de 17 de desembre) i condicions (llegibilitat, autenticitat del seu origen i integritat del contingut).

Deixa un comentari

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit